Mens samferdselsministeren manet til nøkternhet og varslet økte CO2-avgifter, krevde transportbransjen økt satsing på infrastruktur og...
Nyheter
Bane NOR
Jernbanedirektoratet: ambisjonene for InterCity-utbyggingen ligger fast
På møte i fagpolitisk utvalg for samferdsel i Østlandssamarbeidet orienterte Anita Skauge fra Jernbanedirektoratet om status for planlegging og...
Ny jernbanetunnel under Oslo lar vente på seg
Selv om det er stor enighet om at en ny tunnel under Oslo er nødvendig, forteller Bane NOR nå at de vil se på nye løsninger. Prosjektet er nå...
Ringeriksbanen får 90 millioner i revidert nasjonalbudsjett
Regjeringen setter av 90 millioner til å planlegge Ringeriksbanen i revidert nasjonalbudsjett. Samferdselsminister Knut Arild Hareide gir samtidig...
Kampen for dobbeltspor må fortsette
Er det realistisk å kjøre to tog i timen til de ytterste delene av tognettet rundt Stor-Oslo? Regjeringen la nylig fram sitt forslag til ny Nasjonal...
Brutte løfter og puslete ambisjoner
Pressemelding fra Østlandssamarbeidet vedr. regjeringens omtale av InterCity i Nasjonal transportplan 2022-33. Nasjonal transportplan med reduserte...
Dobbeltspor – også sør for Tønsberg!
«På Vestfoldbanen skal de reisendes behov vektlegges», sier prosjektdirektør i Bane NOR, Lars Tangerås, i et innlegg lokalavisene i Vestfold og...
Hvordan finansierer vi knutepunktutvikling?
Nærmere hundre deltakere fulgte webinaret som diskuterte finansiering av knutepunktutvikling. Se opptak, presentasjoner og oppsummering her. Gode...
Representantskapet framsnakket InterCity i møte med Jernbanedirektoratet og Bane NOR
I forkant av representantskapets møte den 6. november ble det gjennomført et digitalt dialogmøte mellom Østlandssamarbeidets politiske ledelse...